Print

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Για το θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, στη συνέντευξη τύπου

Αγαπητοί φίλοι
Ευχαριστούμε για την παρουσία σας. Γνωρίζετε όλοι ότι  το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών  δεν είναι καινούριο, αλλά  ταλανίζει  δεκαετίες τα νησιά  μας , και το νησί μας.
Ως ΛΑΣ, βάλαμε τίτλο  ότι είμαστε στο ίδιο  υποκριτικό έργο θεατές , ότι βλέπουμε  ξανά τους υπεύθυνους και συνυπεύθυνους του προβλήματος  να κηρύττουν τον ανένδοτο  και να καμώνονται ότι θέλουν να λύσουν το πρόβλημα.
Βλέπουμε υπουργούς και βουλευτές  της ΝΔ του ΠΑΣΟΚ να χύνουν κροκοδείλια δάκρια  για την απομόνωση των νησιών μας.
Βλέπουμε τον Περιφερειάρχη  του ΠΑΣΟΚ και τον Αντιπεριφερειάρχη του ΠΑΣΟΚ  μαζί με το Δήμαρχο Χίου του ΠΑΣΟΚ  να καλούν σε επανάσταση  λες και όλοι  αυτοί δεν είναι  οι ίδιοι που βάζουν πλάτη  στην ερήμωση των νησιών  μας , λες και όλοι  αυτοί δεν είναι οι ίδιοι  που στηρίζουν  τις κυβερνήσεις, συγκυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ  με αριστερά και δεξιά δεκανίκια, λες και δεν είναι όλοι αυτοί  που ορκίζονται  στην ΕΕ, που ορκίζονται  στην οικονομία της αγοράς , με μια λέξη  στον καπιταλισμό.
Πού όμως βρίσκεται δεκαετίες  τώρα το πρόβλημα και όχι  μόνο των νησιών μας , αλλά και της χώρας μας και των άλλων  χωρών που στενάζουν  κάτω από  τη μπότα του  δήθεν φιλελεύθερου  συστήματος;
Το πρόβλημα  είναι  ότι το δικαίωμα του καθενός  από εμάς  να έχει ασφαλείς , φτηνές και όλο το χρόνο συγκοινωνίες , στα χέρια των εφοπλιστών και των επιχειρηματιών γίνεται εμπόρευμα και ως  εμπόρευμα υπακούει  στον πρώτο και κύριο κανόνα  του μέγιστου κέρδους.
Όλοι εμείς οι νησιώτες , οι Χιώτες, για τους ακτοπλόους εφοπλιστές,  για το πολιτικό τους προσωπικό στην Ελλάδα και στην ΕΕ είμαστε εμπορεύματα. ΄Οσο αποδίδουμε κέρδη , ανοιξιάτικους  και κυρίως καλοκαιρινούς μήνες,  αξίζει να μας προσέχουν –πανάκριβα όμως-, όσο  δεν αποδίδουμε τους υπόλοιπους μήνες  μας πετάνε στο καλάθι των αχρήστων.
Και εδώ, επειδή συγκυβερνώντες μαζί με Περιφερειάρχες και Δημάρχους για να δικαιολογήσουν  την εφοπλιστική ασυδοσία  μιλούν για την κρίση , για το γεγονός ότι έχουν ζημιές  από τις γραμμές στο Αιγαίο  και άλλα φληναφήματα, ας δούμε κάποιους σταθμούς στο πρόβλημα.
Πρώτον, η κατάργηση του cabotage το 2001 είχε σαν αποτέλεσμα να συγκεντρωθεί το  85% της κίνησης του Αιγαίου  σε τρεις επιχειρηματικούς ομίλους, στη MIG, στη Grimaldi Group, στη SeaStar capital, που προ κρίσης  συσσώρευαν από  τον ιδρώτα  μας  τεράστια κέρδη  μέσω και των αυξήσεων στα ναύλα.
Με την κρίση  όλοι αυτοί,  επιχειρούν τις ζημιές  να τις φορτώσουν στις πλάτες μας αυξάνοντας ακόμα πιο πολύ τα εισιτήρια , μειώνοντας  τα δρομολόγια, διατηρώντας υπέργηρα  πλοία σε πολλές γραμμές  και κυρίως στις άγονες .
Την ίδια στιγμή, ζεστό χρήμα από την φορολογία μας, που στάζει  πλέον αίμα, πηγαίνει με μορφή  επιδοτήσεων , θαλασσοδανείων , φοροαπαλλαγών  στις τσέπες της εφοπλιστικής ασυδοσίας.

Δυο στοιχεία 
Πλοίο 40.000 τόνων με χαμηλό ναύλο 8.100 δολάρια έχει κύκλο  εργασιών 2.956.500 δολάρια από ναύλα. Φόρος προς   το ελληνικό κράτος; 14.300 ευρώ!!!

Το 2010 τα φορολογικά έσοδα του Υπ. Οικονομικών από  πλοία ήταν 14,7εκατομ. Ευρώ.
Τα έξοδα του κράτους- που βρίσκεται στη δική τους υπηρεσία γι αυτό το λέμε αστικό- για επιδοτήσεις, απαλλαγές και χρηματοδότηση του ΝΑΤ, αφού δεν πληρώνουν οι εφοπλιστές, ήταν 1,5δις ευρώ.
Μιλώντας για το ΝΑΤ η κρατική ενίσχυση, δηλαδή τα λεφτά μας,  την περίοδο 1985-2012 ξεπερνά τα  15 δισεκατομμύρια, την ώρα που την περίοδο 2002-2012 δόθηκαν επιδοτήσεις στους ακτοπλόους  700 εκατομμύρια ευρώ, με πρόβλεψη  το 2013 να φτάσει τα 130  εκατ. Ευρώ.
Τα δώρα των εφοπλιστών;  Εκτός από τις λειψές συγκοινωνίες και τα πανάκριβα ναύλα, χάθηκαν  την τελευταία πενταετία  και 1900θέσεις εργασίας
Σήμερα με πλήρη σύμπνοια της συγκυβέρνησης και  της ΕΕ υπάρχει:
  • Πλήρης άρση του καμποταζ
  • Τεμαχισμός του δικτύου των ακτοπλοϊκών  συγκοινωνών  σε ζώνες εκμετάλλευσης , που σημαίνει  σε κερδοφόρες και μη  γραμμές, δηλαδή  οι μη κερδοφόρες στον καιάδα.
  • Οι εφοπλιστές θα καθορίζουν  τις τιμές των ναύλων
  • Κατάργηση  του δεκάμηνου της υποχρεωτικής  δρομολόγησης των πλοίων  και της ναυτολόγησης των ναυτεργατών.
  • Κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων  και τσάκισμα των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.
  • Ξεπούλημα των λιμανιών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ

Τι λένε αλήθεια για όλα αυτά οι  εκπρόσωποι της ΝΔ  και του ΠΑΣΟΚ  σε κυβερνητικό επίπεδο;
Τα προσυπογράφουν, τα προωθούν , τα επιδιώκουν.
Τι λένε οι περιφερειάρχες, οι δήμαρχοι και οι παρατρεχάμενοί τους σε τοπικό επίπεδο;
Υποκριτικές αγωνιστικές κορόνες και για την ταμπακέρα τσιμουδιά. Ετοιμάζουν το έδαφος για να γίνουν το μαξιλαράκι για να πέσουν στα μαλακά  κυβέρνηση, ΕΕ , εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Τι προτείνουν;
Νέες επιδοτήσεις στους ακτοπλόους εφοπλιστές , οικονομικές μελέτες για να δούμε ποιοι είναι  κερδοφόροι, νέες φοροαπαλλαγές και κίνητρα. Με απλά  λόγια ξανά ο λύκος να φυλά τα πρόβατα.
Τι λέμε  ως Λαϊκή Συσπείρωση; Ποιος είναι ο δικός μας μπούσουλας, με ποιους θα πάμε σε κοινό αγώνα;
  • Κατάργηση του ν.2932/01 και του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ που αφορά  στην απελευθέρωση  των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
  • Κατάργηση  των νόμων που ιδιωτικοποιούν τα λιμάνια, τα ναυπηγεία, τα αεροδρόμια
  • Κατάργηση  των φοροαπαλλαγών  και επιδοτήσεων  στο εφοπλιστικό κεφάλαιο , φορολόγηση στο 45% των κερδών τους.
  • Σύγχρονα και ασφαλή πλοία με καθημερινή σύνδεση  με Πειραιά
  • Τακτική σύνδεση  με Βόρεια Ελλάδα, με Θεσσαλονίκη και με τα άλλα νησιά  του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου.
  • Μείωση 50%  των εισιτηρίων σε αεροπλάνα και καράβια  και κατάργηση των φόρων σε αεροδρόμια και λιμάνια.
  • Πλήρης και σταθερή δουλεία για τους ναυτεργάτες  με ασφαλείς οργανικές συνθέσεις.
  • Δημιουργία ενιαίου  δημόσιου φορέα  ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ,που θα εξυπηρετούν  τις λαϊκές ανάγκες  των κατοίκων των νησιών μας  και την ανάπτυξη του τόπου, αφού η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη  θα μετατραπεί ξανά σε βασικό πυλώνα παραγωγής πλοίων  από νεκροταφείο που την κατάντησαν  ΕΕ και κυβερνήσεις του κεφαλαίου.
Τα πεταμένα  λεφτά σε επιδοτήσεις , φοροαπαλλαγές, θαλασσοδάνεια θα επενδυθούν  στο να ναυπηγηθούν  σύγχρονα και  ασφαλή πλοία  αυτού του αποκλειστικά  δημόσιου φορέα, ο οποίος δεν θα παίζει ρυθμιστικό ρόλο, δεν θα  είναι τροχονόμος ανάμεσα σε εφοπλιστικά και κρατικά συμφέροντα, όπως θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ που για πολλοστή φορά πατά σε δυο βάρκες, αλλά θα υπηρετεί  το δικαίωμα της ασφαλούς  και συνεχούς μεταφοράς  των πολιτών . Θα υπηρετεί  τις λαϊκές ανάγκες  και όχι  τα επιχειρηματικά ή εφοπλιστικά συμφέροντα. Αυτή είναι η μόνη ρεαλιστική λύση.

Με ποιους πάμε;
Με τους εργάτες, αγρότες, επαγγελματίες, συνταξιούχους, με αυτούς που στενάζουν από αυτές τις πολιτικές.
Δεν μπορούμε να συνευρεθούμε με φαρισαίους , υποκριτές που αύριο θα χτυπάνε την πόρτα σας για ψήφο στη ΝΔ , στο ΠΑΣΟΚ  ή σε κάποια κυβέρνηση δήθεν εθνικής ή  κεντροδεξιάς, κεντροαριστερής ή «αριστερής» σωτηρίας, που θα διαχειρίζεται την ίδια θλιβερή για το λαό μας κατάσταση σε βάρος του και υπέρ των εφοπλιστών και λοιπών επιχειρηματιών που τον απομυζούν.

ΌΛΟΙ ΤΗΝ Τρίτη, 5/11/2013 , στις 9.30 το βράδυ με το ΠΑΜΕ.

ΜΑΡΚΟΣ ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου