Print

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

Όχι στην ιδιοτικοποίηση των αεροδρομίων των νησιών μας




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ

Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, οποιοδήποτε κι αν είναι το  συμβατικό τίμημα,  εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων  και της ασφάλειας της χώρας.

Σήμερα μπαίνει στην τελική ευθεία αυτή η διαδικασία. Εκχωρούνται, συνολικά  για 40+ 10 χρόνια, 14 περιφερειακά  αεροδρόμια  για εκμετάλλευση στην κοινοπραξία «Fraport AG - Slentel Ltd» («Αεροδρόμιο Φρανκφούρτης» - Όμιλος Κοπελούζου) που ανακηρύχτηκε «προτιμητέος επενδυτής». Αυτή τη στιγμή από το Β. Αιγαίο παραδίδονται τα αεροδρόμια της Μυτιλήνης και της  Σάμου. Δεν υπάρχει όμως αμφιβολία ότι θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα (Χίου, Λήμνου και Ικαρίας).

Ως  Λαϊκή Συσπείρωση είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει τον λαό των νησιών μας - και με ανακοίνωση στις 11/10/2013 -   και είχαμε καλέσει σε γενικό ξεσηκωμό, ενάντια στα  σχέδια της ΕΕ και της Κυβέρνησης να   παραδοθούν τα αεροδρόμια μας  σε επιχειρηματικά συμφέροντα.

Επιβάλλεται το έγκλημα αυτό  να  καταδικαστεί από όλους τους εργαζόμενους, όλους τους κατοίκους των νησιών μας, ολόκληρο τον ελληνικό λαό. Να απαιτήσουμε τη ματαίωσή του.

Η ιδιωτικοποίηση  των αεροδρομίων, των λιμανιών και των άλλων μεταφορικών υποδομών και μέσων, προωθείται στα πλαίσια της δημιουργίας του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού  Χώρου Μεταφορών». Εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση των μεταφορών, στα πλαίσια αυτά προχωρούν στην παράδοση των  υποδομών στο εγχώριο και ξένο  μονοπωλιακό κεφάλαιο, με  πρόσχημα είτε την αποπληρωμή του χρέους είτε  την «εξασφάλιση επενδύσεων». Στόχος αυτής της πολιτικής είναι η εξασφάλιση υπερκερδών στους ελληνικούς και ξένους  επιχειρηματικούς ομίλους, εξαθλιώνοντας, φυσικά, τον ελληνικό λαό.

Κραυγαλέο παράδειγμα, για το πού θα καταλήξει αυτή η εξέλιξη, αποτελεί το αεροδρόμιο «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»,  που κατασκευάστηκε με επιδοτήσεις και δάνεια με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, ενώ η εταιρεία «ΧΟΧΤΙΦ», στην οποία είχε εκχωρηθεί, όχι μόνο δεν συμμετείχε στη δαπάνη αλλά αποκόμισε τεράστια κέρδη από την κατασκευή και στη συνέχεια την εκμετάλλευσή του.

Γνωρίζουν, λοιπόν, οι κυβερνόντες ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων θα αυξήσει ακόμα περισσότερο το κόστος μεταφοράς  και θα επιδεινώσει τις ήδη δύσκολες  συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων των νησιών μας , με δεδομένα και τα προβλήματα που έχουμε με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Έχει γίνει, πράγματι, γνωστό ότι οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, θα είναι 14,5 ευρώ ανά  επιβάτη, από την υπογραφή της σύμβασης έως την περάτωση των έργων αναβάθμισης (48 μήνες). Μετά την ολοκλήρωση τους, η χρέωση μπορεί να φτάσει στα 20 ευρώ ανά  επιβάτη (!!!).

Γνωρίζουν, επίσης, ότι θα τσακιστούν παραπέρα τα εργασιακά δικαιώματα  των εργαζομένων στα αεροδρόμια.

Γνωρίζουν, τέλος, ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων του Αιγαίου εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια της χώρας, σε μια τόσο ευαίσθητη περιοχή, όπου οι οξύνονται ανταγωνισμοί ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κράτη  και κλιμακώνεται η τουρκική επιθετικότητα.

Απαιτούμε  από την κυβέρνηση να ανακαλέσει  τις σχετικές αποφάσεις της. Να μην προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.

Καλούμε  τους εργαζόμενους, ολόκληρο τον λαό μας, ιδιαίτερα των νησιών που διαθέτουν αεροδρόμιο,  να ξεσηκωθούμε. Συνδικάτα, μαζικοί φορείς, Δήμοι , Περιφέρεια, τώρα να απαιτήσουμε: Να μην ιδιωτικοποιηθεί κανένα αεροδρόμιο. 

Υποστηρίζουμε ότι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των μεταφορών και η χρήση τους πρέπει να ικανοποιούν τις σύγχρονες και διευρυμένες λαϊκές ανάγκες και όχι το καπιταλιστικό κέρδος. Ειδικότερα, για τις αερομεταφορές, απαιτείται λαϊκός- κρατικός καθετοποιημένος εθνικός φορέας στον οποίο θα ανήκει το σύνολο των αερομεταφορικών λειτουργιών, από την επίγεια εξυπηρέτηση, τις υπηρεσίες τροφοδοσίας, την τεχνική βάση και το πτητικό έργο, η αποκλειστικότητα των εσωτερικών γραμμών, τα εγχώρια αεροδρόμια και η υποδομές τους ως λαϊκή περιουσία.

01/12/2014


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου