Print

Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Η τοποθέτηση του επικεφαλής της ΛΑ.Σ. Δ. Χίου για την πορεία εκπόνησης του Master Plan στο Κεντρικό Λιμάνι της Χίου


Χίος, 7-5-2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο (22-4-2016) έγινε συζήτηση σχετική με το  master plan του Κεντρικού Λιμένα Χίου με αφορμή το θέμα: «Ενημέρωση από τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου σε σχέση με την πορεία της εκπόνησης του Master Plan για τον Κεντρικό Λιμένα της Χίου, όπως αυτή επηρεάζεται από την επί μακρόν παραμονή μεγάλου μέρους του λιμένα στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ». Η τοποθέτηση εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης διά του επικεφαλής της δημοτικού συμβούλου Μάρκου Σκούφαλου ήταν η παρακάτω :
«Συνάδελφοι γίνεται αντιληπτό ότι αυτή την στιγμή αλληλοενημερωνόμαστε· δεν μπορούμε να καταλήξουμε κάπου. Ωστόσο για μας είναι σημαντικό να δούμε ποιο είναι το πλαίσιο που κινούμαστε όταν μιλάμε για λιμάνια, όταν μιλάμε για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όταν μιλάμε για μεταφορές.
Το πλαίσιο είναι της σημερινής συγκεκριμένης κοινωνίας που ζούμε, η συγκεκριμένη σημερινή κοινωνία έχει το εξής μότο:“ανταγωνιστικότητα πλοίων-ναυτιλιακών εταιριών-λιμανιών κι επιχειρήσεων” που σημαίνει καπιταλισμός. Είναι εμπορεύματα τα πάντα κι άρα εκεί είναι ο στόχος, σε αυτή την κατεύθυνση δουλεύουν.
Το ΤΑΙΠΕΔ τι είναι; είναι ο ντίλερ ο οποίος θα παίρνει τις περιουσίες είτε αυτές λέγονται λιμάνια είτε λέγονται οικόπεδα, είτε λέγονται επιχειρήσεις, θα τις ξεπουλά προκειμένου ιδιωτικές επιχειρήσεις να ξετυλίξουν το δικό τους κουβάρι και να συνθλίβεται ο ελληνικός λαός.
Γιατί μπαίνει ένα βασικό ερώτημα: ποιος έχει πληρώσει, παράδειγμα, για να το βάλουμε στον τόπο μας το λιμάνι των Μεστών; Αυτά τα 3-4.000.000 που λέμε ξοδεύτηκαν κλπ ποιος τα πλήρωσε; -18 κύριε Πρόεδρε; ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σας- 18.000.000 τα πληρώσαμε εμείς; Όμως τα πληρώσαμε εμείς για να ‘ρθει η COSCOνα τα πάρει κοψοχρονιά και μετά να κερδοφορεί η COSCOκαι να ‘χει Κινέζους τους Χιώτες εργαζόμενους, αν είναι Χίωτες εργαζόμενοι.
Η ίδια λογική είναι και με την μαρίνα της Χίου, η ίδια λογική διέπει και τα οποιαδήποτε masterplanμέσα στο συγκεκριμένο σύστημα που ζούμε. Δηλαδή εμείς, εσείς, οι απλοί εργαζόμενοι πληρώνουν το δημόσιο μέσα από την φορολογία τους· το δημόσιο χαρίζει όλες αυτές τις υποδομές στις εταιρίες είτε είναι ναυτιλιακές εταιρίες, είτε είναι συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα κι από κει και πέρα εάν χρεοκοπήσουν ερχόμαστε πάλι εμείς να τα πληρώσουμε. Κι έτσι έχει γίνει και με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, και τα ναυπηγεία Ελευσίνας κ.λπ.
 Εμείς λοιπόν τι λέμε; Ότι στο μότο που σας είπα προηγουμένως ανταγωνιστικότητα ναυτιλιακών εταιριών κ.λπ. που είναι το σύνθημα και η λογική του καπιταλισμού για να κερδοφορεί, λέμε ότι τα λιμάνια πρέπει να είναι δημόσια περιουσία, στην υπηρεσία του λαού και της δικές του ανάγκες.
Αυτό μπορεί να γίνει με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ; ΝΔ; ΠΑΣΟΚ κλπ; ούτε στον αιώνα τον άπαντα δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο. Αυτό είναι ζήτημα που πρέπει να το αποφασίσει ο ελληνικός λαός και να το επιβάλει με την πάλη του και τον αγώνα του γιατί; Γιατί έτσι οι υπηρεσίες των λιμανιών θα είναι φθηνές· επίσης τα προϊόντα που θα έρχονται -γιατί είναι πύλες εισόδου και εξόδου- δεν θα είναι υπερτιμημένα προκειμένου να καθορίζονται τα κέρδη και οι εργασιακές σχέσεις θα είναι τέτοιες που θα ανταποκρίνονται σε εργασιακές σχέσεις ανθρώπων και όχι σε εργασιακές σχέσεις σκλάβων.
Αυτή είναι μία πρόταση που πρέπει να παλέψει το εργατικό κίνημα· έτσι βλέπουμε εμείς και το master plan του λιμανιού, δηλαδή ότι δε μπορεί αυτή τη στιγμή το ίδιο το λιμενικό ταμείο να χρηματοδοτήσει δράσεις, ώστε μετά να αρχίσει να ξεπουλά, αλλά θα πρέπει αυτή τη στιγμή να υπάρχει ένας ενιαίος φορέας διαχείρισης λιμανιών που θα βλέπει τα λιμάνια ως δημόσια περιουσία και ως αγαθά προσφοράς προς τους πολίτες.
Σε παρέμβαση του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου ότι «το master planδεν είναι ένα σχέδιο το οποίο το ετοιμάζουν για να πουλήσουν το λιμάνι», αλλά «ένας γενικός στρατηγικός σχεδιασμός» με τον οποίο «καθορίζονται οι χρήσεις στο λιμάνι», ο επικεφαλής της ΛΑ.Σ. στη δευτερολογία του τόνισε:
«Να διαχωρίσουμε τις χρήσεις του λιμενικού ταμείου παρόλο που δεν έχει να κάνει με το δικό μας λιμενικό ταμείο. Σας είπα ποια είναι η πρόταση μας ως Λαϊκή Συσπείρωση, ΚΚΕ γενικότερα, το ζήτημα ποιος διαχειρίζεται τα λιμάνια και γιατί. Απέναντι δε βάζουμε τώρα το πώς το διαχειρίζεστε εσείς. Εμείς βάλαμε μια προοπτική που αυτή θα είναι. Είπατε και στην ομιλία σας ότι τη μαρίνα πρέπει κάποιος ιδιώτης να τη βρει. Ναι αλλά τη μαρίνα την έχω πληρώσει εγώ κι εσείς κύριε Μπελέγρη για να πάω να τη δώσω σε κάποιον ιδιώτη.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου